18 Nisan 2016 Pazartesi

ÇEYİZ

Çocuklarınıza telefonlar,bilgisayarlar,tabletler yerine ANNE_BABA verin.
Çocukluk döneminde biriktirilenler,inanın bana bütün bir hayatı etkiliyor.
Kişi,çocukluğunda neyi,nasıl yaşarsa öyle gidiyor.
Hayatın işte bu en önemli zamanında çocuğa ''acı'' verirseniz,büyüdüğünde her şeyin acıdan ibaret olduğunu sanıyor o çocuk ve acı veren şeylere yöneliyor hep!
Mutluluk bulduğunda afallayıp kaçan biri olarak söylüyorum bunu.
Acıyla beslenmiş biri olarak söylüyorum aynı zamanda.
Anne ve babasını eğlenceli,birbirlerini öperken çekinmeyen insanlar olarak tanıyan çocuk,ilerde eşini çok mutlu ediyor.
Çünkü sevginin ne olduğunu ta çocukluğundan deneyimleyip,biliyor.
Sürekli kavga eden bir aileye sahip olan çocuk,bunu büyüdüğünde de çok kötü bir şekilde devam ettiriyor.
Sanki bayrağı ailesinden alıp,diğer nesillere taşıması gereken bir görevmiş gibi görüyor bu durumu.
Anlaşılmanın,ifade şeklinin kavgadan geçtiğini zannederek yaşıyor.
Büyüdüğünde ise ''sakince konuşmak'' nedir bilmediğinden,sakin insanlarla anlaşamıyor.
Hep kendi gibi birilerini istiyor yanına.
Hal böyle olunca yanlış ilişkiler kurup , hep acı çekiyor.
Zaman gelince , karşısına çok iyi bir insan çıkınca , asıl huzuru tadınca ailesine lanet ediyor.
Bildiklerinin yanlış olduğunu anlayınca , düşüncelerini değiştirmeye çalışması tam bir travma oluyor.
Kötü geçen bir çocukluk dönemi kayıp bir hayat demek oluyor.
Başlamadan biten bir hayat.

Çocuklarınızın tek çeyizi sevgiden , aşktan , huzurdan , merhametten , anlayış ve fedakarlıktan ibaret olsun.
Bir de sadakat !
Onlara ilerde kullanabilmeleri için bunları biriktirin lütfen.

Eğer bir kızım olacaksa varsın yemek takımı olmasın.
Ben ona misafir ağırlamanın süslü takımlardan geçmediğini öğreteceğim.
Ben ona hep , işine en çok  yarayacak , onu hayatı boyunca huzurlu kılacak bilgiler vereceğim.
Ben ona , sevginin , aşkın , sadakatin , vefanın olduğu bir çeyiz biriktireceğim.

ESRA AKAR




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder